Projekts ,,Mūsu sirds skaņas,,
Projekts “Mūsu sirds skaņas” ir tapis septiņu (Latvijas, Portugāles, Ziemeļmaķedonijas, Turcijas, Igaunijas, Īrijas) Eiropas skolu sadarbības rezultātā, kuras vieno mūzika un kopīga misija. Projekts popularizē mūzikas terapijas elementus, kā universālu metodi bērnu, pusaudžu un pieaugušo emocionālās labbūtības atbalstam.
Viens no projekta galvenajiem elementiem ir dažādu Eiropas reģionu mūzikas popularizēšana, izceļot to bagātību un kultūras daudzveidību. Mūzikas terapijas nozīme: Palīdz harmonizēt emocijas, un arī rosina rīcībai.Sniedz iespēju paust sevi, veicina saskarsmi un ļauj piedzīvot kopīgu prieku.
Starptautiskā sadarbība. Projekta starptautisko sadarbību koordinē J. Tuvima vārdā nosauktais speciālās izglītības skolu komplekss Krapkovicē (Polijā), nodrošinot efektīvu skolu sadarbību.
,,Mūsu sirds skaņas”(“The Sound of Our Hearts”) ir Erasmus+ projekts, kas apvieno septiņas Eiropas valstis – Latviju, Portugāli, Ziemeļmaķedoniju, Igauniju, Īriju, Poliju un divas skolas no Turcijas. Projekta ideja balstās uz mūzikas terapijas elementu izmantošanu kā efektīvu metodi bērnu un jauniešu ar speciālām vajadzībām atbalstam. Projekts tiek īstenots 24 mēnešu laikā (2023. gada 1. oktobris – 2025. gada 30. septembris).
Saite uz projekta mājas lapu: https://www.youtube.com/@tuwim-krapkowice
Galvenais mērķis – izmantojot mūziku uzlabot skolēnu emocionālo pašregulāciju, komunikācijas prasmes un sociālo mijiedarbību, kā arī dot pedagogiem jaunas zināšanas un metodes, lai stiprinātu speciālās izglītības kvalitāti.
Galvenie uzdevumi
1. Pedagogu profesionālā pilnveide – skolotāji apgūst mūzikas terapijas elementus, piedaloties kursos, semināros un darba vērošanā.
2. Skolēnu iesaiste – tiek organizētas receptīvās (mūzikas klausīšanās, relaksācija) un aktīvās mūzikas terapijas nodarbības (instrumentu spēle, dziesmu radīšana, dejas).
3. Starptautiska sadarbība – aktivitātes notika gan klātienē, gan tiešsaistē, izmantojot MS Teams platformu. Katrā pasākumā skolas prezentēja sevi ar dziesmām un dejām, iepazīstinot ar savas valsts nacionālo mūziku. Īpašu lepnumu radīja iespēja dalīties ar Latvijas Dziesmu un deju svētku tradīciju.
4. Radošie rezultāti – skolotāji sagatavoja nodarbību aprakstus un meklēja piemērotus skaņdarbus un dziesmas, kas palīdz nomierināties, motivēt, veicināt aktīvu darbošanos, labāku pašizziņu un sadarbību.
5. Projekta publicitāte – informācija tika regulāri publicēta skolu mājaslapās, sociālajos tīklos un vietējos medijos.
Skolēnu ieguvumi
• Pašapziņa un sociālās prasmes, piedaloties gan starptautiskās mobilitātēs, gan tiešsaistes aktivitātēs.
• Kultūras pieredze – satikt vienaudžus no citām valstīm un iepazīt viņu mūziku un dejas.
• Emocionāls atbalsts caur mūziku – iespēja apzināt savas emocijas un mācīties sadarboties.
Skolotāju ieguvumi
• Jaunas zināšanas par mūzikas terapijas pielietojumu speciālajā izglītībā.
• Starptautiska pieredze un sadarbības partneri.
• Praktiskas iemaņas nodarbību vadīšanā un piemērotu mūzikas darbu izvēlē.
Skolas ieguvumi
• Jauni metodiskie materiāli un nodarbību apraksti.
•Mūzikas instrumentu un audiop iekārtu iegāde
• Spēcīgāka skolas atpazīstamība Eiropas līmenī.
• Ilgtspējīga sadarbība ar partnerskolām.


