Audzināšanas darbs

Mērķis:

          Pozitīvas sadarbības nostiprināšana skolā, veidojot drošu un draudzīgu vidi.

Uzdevumi:

  • Nodrošināt jēgpilnu audzināšanas procesu harmoniskā vidē, sadarbojoties skolēnam, skolotājam un vecākiem.
  • Veicināt izglītojamo iniciatīvu izglītības iestādes darbības pilnveidošanā, pasākumu iniciēšanā un organizēšanā iesaistot skolēnu pašpārvaldi.
  • Aktualizēt skolēnu IKT jomas un profesiju svarīgumu mūsdienās. Veicināt skolēnu interesi  par profesiju daudzveidību, saistīt to ar sevi un savu nākotnes karjeru.
  • Nodrošināt jēgpilnus un mērķtiecīgi organizētus ārpusstundu pasākumus izglītojamo pilsoniskajā, patriotiskajā un valstiskajā audzināšanā.
  • Vērtībizglītība klases audzināšanas darbā, mācību procesā un  skolvadībā, lai veidotu izglītojamiem vērtībās balstītas 21.gadsimta kompetences.
  • Veicināt pedagogu profesionālo pilnveidi mācību un audzināšanas jautājumos.
  • Atbildīgu, cieņas pilnu un iecietīgu izglītojamo savstarpējo attiecību veicināšana.
  • Karjeras izglītības pasākumu realizēšana izglītības iestādē un ārpus tās.

Rīgas 1. pamatskola -attīstības centrs AUDZINĀŠANAS PROGRAMMA

Klases audzinātāju saraksts 

2023./2024.mācību gada klašu audzinātāji
1.JOMA ,,ATBILSTĪBA MĒRĶIEM,,
1.1. KRITĒRIJS: Kompetences un sasniegumi
Galvenie uzdevumiDarba formasAktivitātesSasniedzamais rezultāts
Organizēt pasākumus skolēnu pašpilnveides un sabiedriskās līdzdalības veicināšanai skolēnu vidū.            Apbalvošanas/pateicības pasākumi par skolēnu sasniegumiem mācību un ārpusstundu darbā  Rīta tikšanās (pēc novērojumiem (klases audzinātāja un klasesbiedru) klases skolēna izvirzīšana mēneša laikā nozīmītei ,,Mēs lepojamies!,,). Ikmēneša labo darbu apkopojums. Veicot apkopojumu pa mēnešiem: centīgāko skolēnu izvirzīšana ziemas ekskursijā un tikšanās Ziemassvētkos ar skolas direktori.Skolēns attīsta pašizziņu un gribu. Motivēts īstenot savus centienus un mērķus.  Apzinās panākumu vērtību un savu iespēju plašumu. Veicināt skolēnu attieksmi pret darbu kā personības pašrealizācijas veidu.      
Iesaistīt skolēnus skolas vēstures, tradīciju un tēla veidošanā.Skolas simbolikas un tradīciju izzināšana, veidošana un ievērošana ikdienā un svētkos. Skolas dzīves dokumentēšana un prezentēšana.Skolas formu un dienasgrāmatu apskate. Izteiksmīgās runas konkursa ,,Zvirbulis,,, ,,Popiela,, organizēšana, Žetonu vakars izlaidums u.c.  Skolēni apzinās skolas tradīciju ievērošanas nozīmi un iesaistās tās turpināšanā. Prot veidot tolerantu attieksmi pret atšķirīgām kultūrām un atšķirīgo sabiedrībā kopumā.  Uzņemas atbildību un līdzdarbojoties. Skolotāju un skolēnu sadarbība kopējā darba veikšanā.
Iesaistīt skolēnus interešu izglītības programmās: kultūrizglītībā, tehniskajā jaunradē, vides izglītībā un sporta interešu izglītībā.  Interešu izglītības programmu rakstīšana, papildināšana, pilnveidošana- apstiprināšana, īstenošana. Piedalīšanās skolas un ārpusskolas organizētajos pasākumos.Ņemot vērā anketēšanas rezultātus, pēc vecāku ieteikumiem, skolēnu interesēm – realizēt interešu izglītības programmas . Organizēt ārpusstundu nodarbības. Dalība konkursos, festivālos un skatēs pilsētas un republikas mērogā.  Zin interešu izglītības nozīmi savas pašattīstības veicināšanā. Izzina un izmanto daudzpusīgas lietderīga brīvā laika pavadīšanas iespējas, atrodot savām spējām un vēlmēm atbilstošāko. Apzinās interešu grupu ietekmi uz savstarpējām attiecībām un kopīgo saliedētību, sadarbību. Spēj sevi motivēt mācību darbam un cenšas sasniegt savām spējām atbilstošus rezultātus.
Organizēt pasākumus skolēnu pilsoniskās izglītības pilnveidē un Eiropas identitātes un piederības apziņas veicināšanā.Informēšana par Eiropas Savienībai nozīmīgiem notikumiem (pasākumi, konkursi, klases stundas, ekskursijas).Klases stundas,  Prezentācijas inform. monitorā Eiropas valodu dienas  Tematiskie pasākumi. Erasmus + projekta ,,Iekļaujošas izglītības vides veidošana skolēniem ar speciālām vajadzībām,, , ,,Mūsu sirds skaņas,, mūzikas terapijas elementu izmantošana skolas vidē.Zina, izprot un ievēro savas tiesības un pienākumus.  Ar cieņu un izpratni izturas pret citu cilvēku tiesībām. Izprot pilsoniskās līdzdalības nozīmi, dažādību un iespējas.  Prot strādāt komandā, skolēni spēj prezentēt savu valsti, skolu.
Veicināt skolēnu sabiedrisko aktivitāti un līdzdalību valsts dzīvē, vides sakārtošanā un saglabāšanā.Skolas, novada/pilsētas svētki, tradīcijas, talkas, labdarības akcijas, starpskolu projekti, klases stundasIzstrādāt skolas ārpusstundu pasākuma plānu mācību gadam. Piedalīšanas pilsētas un republikas mēroga plānotos pasākumos, konkursos, akcijās.Atbilstoši savam vecumam skolēns iesaistās dažādu klases pasākumu organizēšanā, klases iekšējās kārtības noteikumu izstrādē.  Ir gatavs uzņemties iniciatīvu, atbildību un sadarboties.  Izsaka savu viedokli, uzklausa un respektē klases biedru viedokli, kur informē skolēnu pašpārvaldi. Veido motivētu nepieciešamību, paradumu uzturēt ap sevi sakoptu vidi un rūpēties par tās sakārtošanu. Saprot veselīgas, drošas un sakoptas dzīves un darba vides nozīmīgumu, nosacījumus un pasākumus, kurus veicot var samazināt vai izvairīties no veselības apdraudējumiem.    
1.2. KRITĒRIJS: Izglītības turpināšana un īstenošana
Uzlabot, pilnveidot karjeras izvēles atbalstu izglītojamajiem.Karjeras izglītības  pasākumi: Karjeras nedēļa, Ēnu diena, tikšanās ar profesiju pārstāvjiem, lekcijas, meistarklases, konkursi, klases stundas, individuālas konsultācijas  (pēc pieprasījuma un sadarbība ar klases audzinātājiem un skolu administrāciju), anketēšana, ekskursijas, vecāku, skolas absolventu, vietējo uzņēmumu resursu izmantošana.Izstrādāt ikmēneša karjeras izglītības pasākumu plānu. – Organizēt pasākumus skolēnu profesionālajā orientācijā un karjeras izglītībā. Veicināt skolēnu interesi  par profesiju daudzveidību un to darba pienākumiem, to nozīmīgumu sabiedrībā, saņemt informāciju par profesiju daudzveidību. Saistīt to ar sevi un savu nākotnes karjeru. – Izstrādāt karjeras izglītības pasākumu plānu mācību gadam. „Ēnu dienas” un  Karjeras nedēļas organizēšana. -Tikšanās ar pilsētas un tās apkārtnes uzņēmumu pārstāvjiem vai ekskursijas uz tiem (pēc pieprasījuma un piedāvājuma).  Izvērtē, pārzina savus dotumus, spējas un intereses, personīgās īpašības un vērtības.  Mācās domāt par savu nākotni, iepazīstot dažādas profesijas apgūst darba prasmes. Domā par savām nākotnes iecerēm, par savām iespējām pilsētā/novadā/valstī. Izprot saistību starp izglītību, profesiju un nodarbinātību. Izprot Latvijas izglītības sistēmu un savas tālākās izglītības iespējas.  Zina dažādus avotus, kur meklēt informāciju par izglītības iespējām. Prot pieņemt ar karjeras izvēli saistītus lēmumus.  
2. JOMA: ,,KVALITATĪVAS MĀCĪBAS,,
2.2. Kritērijs: Pedagoga profesionālā kapacitāte
Galvenie uzdevumiDarba formas Aktivitātes Sasniedzamais rezultāts
Nodrošināt pedagogu un skolas darbinieku tālākizglītībuSemināri, kursi, konferences, projektiKl.audzinātāju metodiskās sanākmes, kursi, konferences, pieredzes apmaiņas tikšanās.    Izprot nepārtraukta izglītošanās procesa un darba lomas nozīmi izglītībā zinot un pildot pienākumus atbilstoši iekšējiem normatīvajiem noteikumiem.
Organizēt pasākumus pedagogu labās prakses un pieredzes apkopošanai un popularizēšanai audzināšanas darba jautājumos.Metodisko izstrādņu skates, semināri, konferences, diskusijas, pieredzes apmaiņa, radošās darbnīcas, stundu vērošana.  Semināri, vebināri, stundu  vērošanas, meistarklases, kursi, projekti Pozitīvs, uz sadarbību vērsts pedagogs, kas dalās ar savām zināšanām un pieredzi.
Organizēt pasākumus, kas veicinātu skolotāja darba prestižu sabiedrībā.Pieredzes popularizēšana, Gada balvas ,,Bite,, organizēšana iestādes darbiniekiem veicot anketēšanu.Skolotāju diena. Metodiskās sanāksmes klases audzinātajiem. Gada balvas nominēšana.Uzsvērta skolotāju svarīgā loma izglītības kvalitātes un zināšanu nodrošināšanā . Izteikta pateicība skolotājiem par viņu ieguldīto darbu sabiedrības izglītošanā.  
2.3. KRITĒRIJS: Izglītības programmu īstenošana
Galvenie uzdevumiDarba formasAktivitātesSasniedzamais rezultāts
Nodrošināt pieejamību katram pedagogam vienotā digitālā vidē, kurā izveidotie plāni un individuālie izglītības plāni ir pieejami visiem skolotājiem, kuri iesaistīti izglītojamā mācību procesāInformēšana, programmas/plāna izstrāde, īstenošana, rezultātu izvērtēšanaPielāgot audzināšanas darba programmas tematisko plānu mērķtiecīgai un plānveidīgai audzināšanas darba nodrošināšanai ņemot vērā attiecīgās klases skolēnu zināšanu un spēju līmeni. Klases audzinātājam izstrādāt tematus. Kl.Pilnveidoti mācību satura tematiskie plāni,  individuālie izglītības plāni, kuri pieejami visiem pedagogiem, kuri iesaistīti izglītojamā mācību procesā.
3.JOMA: ,,IEKĻAUJOŠA VIDE,,
3.1. KRITĒRIJS: Pieejamība
Galvenie uzdevumiDarba formasAktivitātesSasniedzamais rezultāts
Nodrošināt katram skolēnam, ņemot vērā vecāku iesniegumu, pieejamu internāta/ dienesta viesnīcas pakalpojumu.Informēšana, novērojumi par vienotu iekšējās kārtības noteikumu ievērošanu internāta grupu laikā.  Plānot tematiski organizētas internāta nodarbības .Izstrādāt, papildināt ieteicamo darbošanos un internāta noteikumus. Plānot, dažādot aktivitātes ar izglītojamiem internāta grupā.  Interesantas, dažādotas internāta grupu nodarbības, kas balstās uz sociālo prasmju un cilvēka personības izaugsmi.
3.2. KRITĒRIJS: Drošība un psiholoģiskā labklājība
Galvenie uzdevumiDarba formasAktivitātes  Sasniedzamais rezultāts
Uzraudzīt drošības noteikumu ievērošanu skolā. Realizēt efektīvu un skaidru iekšējās kārtības noteikumu sistēmu. Veicināt pozitīvas savstarpējās attiecības starp visam izglītības iestādē iesaistītajām pusēm. Vadīties pēc skolas iekšējās kārtības (skolotāja darba mapes). .). Klases stundas, tikšanās ar speciālistiem, mācību ekskursijas.  Drošības instruktāžu veikšana ņemot vēra iekšējās kārtības noteikumus.  Sadarbība ar Valsts policiju, ,,Papardes ziedu,, un tml. organizēt lekcijas un nodarbības drošības jautājumos  Apzinās savu lomu un atbildību satiksmes kustībā. Prot izvērtēt un nepieļaut riska situācijas ūdenī, uz ceļa, uz ledus un ūdenskrātuvju tuvumā. Zina un ievēro ugunsdrošības noteikumus. Prot sargāt savu personisko mantu. Prot rīkoties un zina, kur meklēt palīdzību nelaimes gadījumos. Prot pareizi rīkoties evakuāciju (skolā un citās sabiedriskās vietās) gadījumos.  Prot adekvāti rīkoties un rast nepieciešamo palīdzību dabas katastrofu gadījumos, izsaucot atbildīgo institūciju pārstāvjus. Apzinās fizisko aktivitāšu nozīmi veselības saglabāšanā. Zina par alkohola, smēķēšanas, narkotisko, psihoaktīvo vielu atkarību izraisošiem procesiem un lietošanas negatīvo ietekmi uz veselību.
4.JOMA: ,,LABA PĀRVALDĪBA,,
4.2. KRITĒRIJS: Vadības profesionālā darbība
Galvenie uzdevumiDarba formasAktivitātes
Veikta metodiskā darba grupu vadība un koordinācija, sasaucot programmu attīstības un kvalitātes pilnveides darba grupas. Iestādē ir organizētas un vadītas metodiskās komisijas.  Līdzdalība Klases audzinātāju metodiskās komisijas darbā  Iepazīšanās ar skolas iekšējās kārtības noteikumiem, normatīviem dokumentiem Kl.audz. MK darba plāns.
Pilnveidot pedagogu – vecāku   pēcpusdienas organizatoriskos jautājumus.    Aptaujas, tikšanās, vecāku sapulces, vecāku pēcpusdienās, informatīvi materiāli.Vecāku pieslēgšana e-klasei . Pasākumu plāns sadarbībai ar vecākiem .  Klases vecāku sapulču, Skolas vecāku sapulču organizēšana . Vecāku piedalīšanās skolas koncertos un pasākumos. 
Iestādei aktīvi iesaistīties starptautiskajos projektos, lai gūtu jaunu pieredzi.  IsESF projekti, aktivitātesESF projekts: ,,Speciālā izglītība, mūzikas terapija,,  Nr. 2023-1-PL01-KA220-SCH-000159591 ,, Alternatīvā komunikācija, iekļaujoša mācību vide,, Nr. . 2022-1-LV01-KA122-SCH-000068800  
Organizēt pasākumus skolēnu patriotisma audzināšanā, t.sk., valsts svētku svinēšanā un atceres dienu atzīmēšanāKoncerti, izstādes, konkursi, viktorīnas. Klases stunda, rīta tikšanās, sacensības, Olimpiska diena, atceres un piemiņas pasākumi,  ekskursijas, pārgājieni.Pasākumi, veltīti LR proklamēšanas dienai, latviešu tradīcijām.   

Pielikums Nr.1-Rīgas 1. pamatskolas – attīstības centra pasākumu plāns